Mediatiedote 2.5.2017: Tampereen Sähkölaitos ja Elenia sopivat yhteistyöstä asiakaspalvelussa

Uusi avaus energia-alan palvelukehityksessä
Tampereen Sähkölaitos ja Elenia ovat sopineet voimiensa yhdistämisestä asiakaspalvelussa. Yhteistyöhön sisältyy Tampereen Sähkölaitoksen sähkön, kaukolämmön, kaukojäähdytyksen ja maakaasun myyntiin ja jakeluun liittyvä asiakaspalvelu, laskutus ja saatavienhallinta. Monikanavainen palvelukokonaisuus kattaa asiakkaiden puhelin-, sähköposti- sekä internetpalvelut ja -palautekanavat.

Tampereen Sähkölaitoksen asiakkaiden palvelut ja asiointikanavat jatkuvat nykyisellään ja yhteyden Sähkölaitoksen asiakaspalveluun saa tutuista puhelinnumeroista ja nettisivuilta. Tampereen Sähkölaitos vastaa edelleen sähkön ja lämmön teknisestä asiakaspalvelusta.

Tampereen Sähkölaitoksen ja Elenian yhteistyö on Suomen energiamarkkinoilla uudenlaista palvelukonseptointia, jossa yhdistyvät energia-alan kahden merkittävän yhtiön palveluosaaminen ja vankka kokemus energiaratkaisuista.

”Valitsimme yhteistyökumppaniksemme toisen vahvan tamperelaisen energia-alan osaajan. Yhteistyön avulla Tampereen Sähkölaitos kehittää asiakkuuksiensa hoitoa hyödyntäen Elenian asiakaspalvelun osaamista ja palveluprosesseja. Yhteistyö vahvistaa Tampereen Sähkölaitoksen joustavien palveluratkaisujen kehittämistä, palvelutuotteiden tuotekehitystä sekä liiketoimintojen tehokkuutta”, sanoo Tampereen Sähkölaitoksen toimitusjohtaja Jussi Laitinen.

Tampereen Sähkölaitos Oy:ltä siirtyy Elenia-konsernin Elenia Palvelut Oy:öön 13 asiakaspalvelun ammattilaista vanhoina työntekijöinä. Henkilöstö aloittaa Elenian palveluksessa 8.5.2017 samaan aikaan, kun Elenia aloittaa asiakaspalvelutuotannon Tampereen Sähkölaitokselle.

”Luomme Tampereen Sähkölaitoksen kanssa energia-alalle uutta palvelukonseptia, jossa tuotamme korkealaatuista ja tuleviin vaatimuksiin vastaavaa asiakaspalvelua. Yhdistämällä voimavarat kehitämme palvelua niin, että asiakkaat saavat entistä parempaa monikanavaista palvelua joustavasti ja laadukkaasti. Energia-ala tarvitsee uusia avauksia ja niitä olemme tässä tekemässä. Jyväskylän Energian asiakaspalvelua olemme hoitaneet tammikuusta lähtien”, toteaa Elenian toimitusjohtaja Tapani Liuhala.

”Tätä kehitysaskelta energia-ala tarvitsee. Ratkaisumme Elenian kanssa avaa uusia mahdollisuuksia muillekin energia-alan toimijoille. Yhteistyö tuo joustavuutta ja antaa mahdollisuuden parantaa kehittämisresurssiemme käyttöä”, Laitinen jatkaa.

Elenian asiakaspalvelussa työskentelee palvelukumppanuuden alettua noin 90 energia-alan ammattilaista ja Elenian Tampereen yhtiöissä yhteensä yli 250 energia-ammattilaista.

Jussi Laitinen, toimitusjohtaja, Tampereen Sähkölaitos Oy, puh. 050 542 8362
Tapani Liuhala, toimitusjohtaja, Elenia Oy, puh. 0400 331 130

Elenia Oy:n tytäryhtiö Elenia Palvelut Oy on energia-alan palveluntuottajana moniosaaja, joka tarjoaa sähköverkko- sähkönmyynti-, kaukolämpö-, maakaasu- ja vedenjakeluliiketoimintaan liittyvää asiakaspalvelua. Toimintaamme ohjaavat asiakasyhtiöittemme palvelu- ja liiketoimintatavoitteet. Uudistamme asiakkaidemme kanssa Suomen energiamarkkinoiden palveluita ja asiakaspalvelua vastaamaan asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin. Elenia Palveluissa työskentelee noin 90 energia-alan ammattilaista, joilla on laaja kokemus energia-alan palveluista ja palveluiden jatkuvasta uudistamisen tarpeesta. www.elenia.fi

Tampereen Sähkölaitos -yhtiöt on monipuolinen energia-alan konserni, joka toimittaa luotettavasti, ympäristöystävällisesti ja asiakasläheisesti sähköä, kaukolämpöä, kaukojäähdytystä ja maakaasua yksityis- ja yritysasiakkaille pääasiassa Pírkanmaalla. Sähkölaitos on palvellut asiakkaitaan jo vuodesta 1888. Konserniin kuuluu neljä yhtiötä: Tampereen Sähkölaitos Oy, Tampereen Sähköverkko Oy, Tampereen Vera Oy sekä Tammervoima Oy. Konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 274 milj. euroa ja henkilöstömäärä 381. Konsernin omistaa Tampereen kaupunki. Lisätietoja: www.sahkolaitos.fi